1 Ocak 2010 Cuma

Keçiboynuzu (harnup) pekmezi




Bilmem bilirmisiniz; ben keçiboynuzunu bilir yerdim fakat pekmeziyle kansızlık sorunum sonucunda tanıştık. Kansızlık dışındada daha bir çok şeye faydası varmış.
Buyrun kısaca keçiboynuzu (harnup) pekmezi....


Kansızlık için ideal kan yapıcı
Kemik erimesi  için yardımcı
Balgam söktürmeye,öksürük,grip, göğsü yumuşatmaya, bronşları açmada etkili.
Sigara tiryakileri için faydalıdır
Bağırsak rahatsızlıklarına ve gastrite yardımcı
Mide ve bağırsak gazlarını dışarı atılmasına yardımcı.
Bağırsak kurdu, tenya, solucan gibi bağırsak parazitlerini temizliyor.
Mideye kuvvet veriyor.
Diş ve diş etleri üzerinde olumlu etkileri bulunuyor.
Doğal güç ve besin kaynağı.
Karaciğer ve akciğer rahatsızlıklarında vücuda yardımcı oluyor.
Kanın zehirli maddelerini temizliyor.
Kalp rahatsızlıklarında doğal destekleyici bir ürün.
Akciğer kanserini %90 oranında önleme gücüne sahip.
İnsan vücuduna giren radyasyonu dışarı atıyor
Doğal bir dopingdir.
Astım, alerjik astım, alerjik nefes darlığı.
Akciğer ödemini yok edici
Sperm sayısını artırıcı

Kolestrolün düşürülmesinde, tansiyonun dengelenmesinde yardımcıdır.
Kalbe faydalıdır, kalp çarpıntısını önler.
Dişleri ve kemikleri güçlendirici etikisi de vardır

1kg pekmezde;

• 8069 mg potasyum
• 698 mg kalsiyum
• 565 mg fosfor
• 147 mg sodyum
• 383 mg magnezyum
• 3,54 mg demir
• 2,4 mg bakır
• 3,2 mg çinko
• 3,9 mg mangan bulunurmuş
Kalsiyum bakımından (sütün 3 katı) ve E vitamini bakımından zenginmiş.

Çocuklarda kullanımı araştırdım fakat zararlı olabileceği ile ilgili bir bilgiye rastlamadım, daha çok faydasından bahsediliyor ama miktarı ve diğer konularla ilgili mutlaka doktoruna danışınız.

Afiyetle sifayla yeğin, yedirin..:)

ps: pekmez & tahin & sıcak ekmek ohhh mis

3 yorum:

elfeyp dedi ki...

Plncm, Güneş su içmeyi sevmezdi ilk başlarda, içine çok az üzüm pekmezi koyardım, Uluç'ta da öyle yapıyorum. Bir arkadaşım kola isteyen kızına pekmezi sulandırıp veriyordu, o da güzel taktik seneye için :)

Efsun dedi ki...

Bende keciboynuzunu cok yerdim, üzüm pekmezini pek sevmem ama harnup pekmezini begendim. Üzüm kadar tatli degil sanki. Simdide Leon Can'a sabahlari yaklasik bir tatli kasigi harnup pekmezini ilik suyla karistirip veriyorum, bir su bardagini iciyor afiyetle:) Bu arada benim saclar bir azaldi emzirirken sorma, simdi sadece kisa kestiriyorum, sinirlerim bozuluyor döküldükce:(

uğurlu gelecek dedi ki...

bende bu ayki doktor kontrolümüzde soracağım ne zaman vereyim diye.. çok çok faydalı.
öpüyoruz sizi