11 Ekim 2011 Salı

Bizim bez paraları artık cepte...

Bizim bez maceramız 4 ağustos gibi başladı.. Ben sanırım biraz sakinim bu bırakma bıraktırma konularımda oğlumda en az benim kadar rahat şükür.. Anne sütünü bırakmada emziği bırakmada biberenu bırakmada çok yardımcı olduk birbirimize, kolay oldu şükür. Okuyoruzya hazır olunca zaten belli olacak vs diye.. Çokta belli olmadı yağızın ulu orta herkesin içinde yapardı kakasını hiiiç kokuya ıkınmaya umursamadan rahat rahat herkesin gözünün içine baka baka..
Yaz başı babasıyla benle birlikte tuvalet rehberliğimizi başlatmıştım ama hani öyle bezi bıraksın diye değil bilsin tuvalet neresi ne işe yarıyor diye.. Kendince bizimle takılıyordu tuvalette lazımlığı oturak yada tabure olarak kullanıyordu pek bir icraatı yoktu. Çocuğa bir akşam ilham geldii. Anne çişim geldi dedi ben tabi ağzım açık mest durumda tuvalete, evet oturdu yaptı çişini sonra o akşam bez bağlamadım 2 saatten fazla bezsiz gezdi arada sordum çişin varmı gelince söyle yine çişi tuvalete gönderelim gitsinler diye.. O akşam birkaç kez yaptı ama tabi biri tuvalete ise diğeri salona :)
Sonraki günler her akşam bez bağlamadan geçti akşamımız bazen söyledi bazen altına yaptı bazen söyledi giderken tutamadı gibi. Haftasonu evde olduğum gün tüm günü bezsiz geçirdik anlattım tabiki sende bizim gibi tuvalete yapıyorsun artık altında bezin yok tuvaletin geldiğinde hemen gel yapalım abisin artık sen büyüdün dedim ogünüde tabiki kazalı geçirdik o günden sonraki günleride..
O haftasonundan sonra evde olduğu süre içinde hep bezsiz gezdi dışarı çıkarken ve geceleri bez bağlandı ilk gün rica ettim anneme ve k.valideme çok sık değil ama yarım saat yada 45 dk bir çişin varmı diye soralım 1 hafta kadar sordular sonrasında ise sormayı bırakmalarını rica ettim yağızın yanındada söyledim yağıza sormanıza gerek yok o artık büyüdü çişi ve kakası geldiğinde söyleyebilir diye.. evet ben büyüdüm diye tastikledi onayladı taki 10 gün öncesine kadar arada kaçırmalar kazalar oluyordu özellikle kakada son 1 haftadır kazalar nerdeyse sıfıra indi. Şimdi kaka çiş hepsini söylüyor koşturarak tuvalete gidiyoruz.. 2 yaş 2,5 ayda bizim çiş kaka mevzusu tamamdır..

Dün gece de 5. gecemizdi bezsiz geçen beş gecede bir defa altına yapmış onda benimde hatam var yatmadan önce dalgınlığıma geldi tuvalete götürmedim.. İlk gece uyandırmaya korktum 2. gece altına yaptığı için üstünü değiştirdim tekrar tuvalete götürdüm yatırdım ve uyudu sonraki geceler uyanıp tuvalete mutlaka bir kez götürdüm. Böylece yaklaşık 2 ay sonra nerdeyse bezsiz günlerimiz başladı.. Çok şükür
Tabiki bu yağızın bez bırakma tekniği oldu her çocuk farklı her anne farklı herkesin  yöntemi farklı olabilir ama ben yağızda yaptıklarımı kısaca özet geçeyim belki işine yarayanlar olur..


Çok üstüne düşmek hırs yapmak üstelemek tam ters tepki verebiliyor ben ne kadar rahatsam o da o kadar rahat oluyor..
Bence çocuğun hazır olması çok önemli annenin hazır olması bir işe yaramıyor maalesef..
2 yaştan önce yada hemen sonra tuvalet herberliği yaptık biz, gösterdik anlattık..
O hazır olduğunda ben,anane ve babanneninde hazır olduğunu anlayıp operasyona başladık en önemlisi pes etmedik gündüz bez bağlamadık sağolsun yağızda çok inat yapmadı..
Dışarı çıkarken bez bağlarken her defasında söyledim belki tuvalet bulamayız diye bağlıyorum senin tuvaletin gelirse sen yinede söyle diye..
Birkaç kez dışında altına yaptığında sakin davrandım olur böyle şeyler sileriz temizleriz bir dahakine yetişirsin diye ekledim..
Çocuğu çok bunaltmadan sadece çişe tuvalete odaklayıp öğreninceye kadar onu baskı altında tutmamaya çalıştık hep birlilte.. Belki yardımı olur bizimle aynı arifede olanlara..

Zamanı gelen her çocuğa bezsiz günler diliyorum :))

1 yorum:

yaruze... dedi ki...

Merhaba,
İlk olarak tuvalet eğitimini tamamlamanız konusunda sizi tebrik ve kararlı tutumunuzdan dolayıda takdir ediyorum.Zor bir süreç bu şükür ki artık atlatmışsınız.Ben bu süreci 3 çocukla geçirdim ve tahmin edersiniz ki inanılmaz zor oldu.Sizin kadar sakin karşılayamadığım günler oldu.Üstelik çocuklarımın yaşları birbirine çok yakın ve hatta biride ikizdi.Ama neyse ki kızımın ara sıra gece kalkamadığımda kaçırması dışında diğerlerinde sorun yok.
Neyse battaniye mevzuuna gelelim.Çok basit ve çok zevkli.Lif yapılan ipleri bilirmisiniz?ben onlardan yaptım bu örtüyü.Ana renk olan krem renginden 9 adet aldım belki bir tane daha almam gerekebilir.Diğer renklerden birer tane almanız yeterli geliyor.eni için 13 motif boyu içinde henüz tamamlanmadı ama takribi 20 motif yani 20 sıra kafi gelecek diye düşünüyorum.
Tabi sizin yatağınızın ya da nerede kullanacaksanız oranın ölçüsüne göre olacağından siz belirleyeceksiniz.
Motifleri yakından görmeniz belki işinizi kolaylaştırır.O nedenle yakından çekip bir resim gönderebilirim isterseniz.Mail adresinizi gönderirseniz detaylı resim gönderebilirim.
Sevgiler...