11 Ağustos 2010 Çarşamba

Emziren annelerin kaderi


Sırt ve boyun ağrıları. Benim ağrımadı yada ağrımıyor diyeniniz var mı acaba..
Şu bir kaç aydır fazlalaştı sırt ve boyun ağrılarım, hemde anlatılmaz şekilde. Resmen canım yanıyor.
Doğumdan önce kambur duramayan birisi olarak, artık dik duramıyorum. !!!
Sabah uyandığımda hissediyorum o ağrıyı tekrar yatıncaya kadar benimle.
Birkaç egzersiz araştırdım yapıyorum işe yarıyor mu? Biraz hafifletiyor diyelim. Öğrendiğim birşeyde çoğu emziren annede boyun düzleşmesi olduğu. Yağız sünnet olsun haftaya doktordayım inş kontol için.
Araştırıken aşağıdakileri buldum.

•Doğum sonrası annenin günde en az 3 defa 10 dk egzersiz programı yapması çok uygun olacaktır.
•Bel hastaları, sırt kasları ve karın kaslarını güçlendirmeleri çok önemlidir, ayrıca boyun ve omuz kasları da ihmal edilmemelidir.
•Doğum sezaryenle yapılmışsa 10-15 gün dinlenilmelidir. Egzersiz yapılmamalıdır. Bu sürenin sonunda egzersizlere başlanmalıdır.
•Doğumdan 1.5-2 ay sonra doğum öncesi kiloya dönülmelidir.
•Bebek kollar uzatılarak değil göğse yakın bir mesafeden kucağa alınmalı, anne aynı zamanda eğilmemeye dikkat etmelidir.
•Anne bebeği kucağına almak için dizlerini bükmeli, çocuk kucağa alınmadan önce karın kasları gerilmeli çocuğu kaldırmak için bacak kaslarını kullanmalıdır.
•Çocuk alınırken ve oturtulurken mama sandalyesinin tepsisi çıkarılmalıdır.
•Çocuk karyolasına konulurken ve alınırken karyolaya olabildiğince yakın durulmalıdır.
•Anne yürüyüşe çıktığı zaman bebeği kucağında değil önünde veya arkasındaki bir askıda taşımalıdır.
•Anne çocuğu kalçasının üzerine yük gelecek şekilde taşımamalıdır. Bu şekilde taşıma dengeyi bozarak bel kaslarına fazla yük binmesine sebep olur. Bunun sonucunda bel, sırt ve bacak ağrıları görülebilir.
•Emzirme esnasında bebeğin üzerine eğilmemeli bebek yukarı bir yerde tutulmalıdır.
•Kullanılan otomobil mutlaka 4 kapılı olmalıdır. Bebek otomobile bindirilirken ve otomobilden alınırken arabaya çok yakın olunmalıdır.


Yeni doğum yapan annelere önerim; gündüzleri dikkat ediyoruzda dik durmaya gece uyku sersemi kamburumuz çıkıyor. Ne yapın ne edin ya bir yastıkla bebeğinizi yükseltin yada dik durun..

1 yorum:

elfeyp dedi ki...

Ben en çok şu belde taşıma hatasını yapıyorum sanırım. O an rahatmış gibi geliyor ama okurken bile farkettim yan taraflarımdaki ağrıyı :(